13-8-2018 van Fresno naar El portal (Yosemite) - Reisverslag uit Searchlight, Verenigde Staten van Johan Meurs - WaarBenJij.nu 13-8-2018 van Fresno naar El portal (Yosemite) - Reisverslag uit Searchlight, Verenigde Staten van Johan Meurs - WaarBenJij.nu

13-8-2018 van Fresno naar El portal (Yosemite)

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

15 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Searchlight

Vandaag uitgeslapen. We vertrekken pas om 10.30 naar El Portal. In de planning stond dat we vandaag Yosemite park in zouden gaan maar het park is vanwege de branden nog dicht. Het park gaat toevallig na een maand morgen weer open. De weg naar El Portal is prachtig. Maar als we in de buurt van het park komen worden we met de branden geconfronteerd. Alle huizen in de verre omgeving hebben aan de brandweerlieden hun dank betuigd. Sommigen via geverfde borden anderen weer via spandoeken. Even verderop rijden we langs opvangkampen waar de bewoners konden verblijven. Daar werden we wel even stil van. Bij ons verblijf, op zo’n 500 meter van de ingang van het Yosemite National park hangen nog rookwolken. Aan de overkant van riviertje waaraan het hotel ligt zijn zelfs nog brandhaarden. Weliswaar klein, maar toch. We besluiten in het riviertje te gaan zwemmen. We hebben een topmiddag gehad. S’avonds een pizza gegeten op het park, daarna nog wat gezwommen in het binnenbad van het hotel. Voor het slapen gaan hebben we alle koffers al ingepakt en klaargezet want je weet maar nooit...