16-8-2018 Van San Francisco naar San Simeon - Reisverslag uit Searchlight, Verenigde Staten van Johan Meurs - WaarBenJij.nu 16-8-2018 Van San Francisco naar San Simeon - Reisverslag uit Searchlight, Verenigde Staten van Johan Meurs - WaarBenJij.nu

16-8-2018 Van San Francisco naar San Simeon

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

17 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Searchlight

Na woestijn, rotsen, hoogtes, dieptes en bossen is het nu tijd voor het strand en de zee. De temperatuur in San Francisco en langs de kust is 19 graden. Dat is zo’n 26 graden minder dan wat we de afgelopen weken gewend zijn. San Francisco rijden we uit via de highway en na 75 km komen we dan op de 1 te rijden. Die weg volgen wij deze weg naar Los Angeles. De weg is prachtig met mooie uitzichten over de kust. In de zee zie je de dolfijnen en zeeleeuwen zwemmen. De eerste stop is Carmel. Hier zitten we even op het strand. Het is te koud om te zwemmen. We vervolgen onze weg naar San Simeon. Onderweg komen we het strand Piedras Blancas tegen. Op dit strand zitten tientallen zee olifanten. Sommigen slapen en anderen zwemmen af en toe wat rond. Wel apart om die beesten zo op een strand in het wild te zien. Wat verderop zien we in een veld een witkopzeearend zitten. Helaas konden we niet stoppen om een foto te maken. Om 17 uur komen w aan in San Simeon. We rijden nog even door naar Cambria waar we nog wat inkopen gedaan hebben en hebben gegeten bij de Main street grill. Een typisch Amerikaans eetlokaal. Terug in San Simeon hebben we nog even in onze privé Spa (2 bij 5 meter !!!) hebben gezeten.